środa, 28 grudnia 2011

Tort Cynamonowy

Jestem raczej początkującą kucharką i chociaż bardzo lubię gotować i piec, to nie zawsze mi to super wychodzi. Jednak się nie poddaję, cały czas wymyślam coś nowego i wypróbowuję nowe przepisy.
Ostatnio na przykład zrobiłam tort, pierwszy raz w życiu!!!
Przepis dostałam od Babci. Skąd ona go miała, nie mam pojęcia.
Chciałam się tym przepisem podzielić, bo TORT JEST MEGA PYSZNY!!!! Oczywiście tylko dla tych, którzy lubią cynamon:)
Ja sobie tego torcika zrobiłam urodzinowo, ale myślę, że może się on sprawdzić na przykład na Sylwestra!

Składniki:

300 g mąki
250 g masła
200 g cukru pudru
1 jajko
3 białka
3 łyżki śmietany 22%
1,5 łyżeczki cynamonu

masa:
0,5-1 l śmietany 36% (polecam większą ilość jeśli chcemy "obłożyć" tort z każdej strony)
0,5 łyżeczki cynamonu
50 g cukru pudru

Masło ucieramy z cukrem pudrem. Dodajemy jajko, białka, śmietanę, mąkę i cynamon. Powinna powstać gładka masa.
Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i rozprowadzamy na niej 1/5 ciasta (ja podzieliłam ciasto tylko na 4 części) i pieczemy 10-15 minut w temperaturze 180 stopni. Czynność powtarzamy, aż upieczemy wszystkie krążki. Czas pieczenia zależy od grubości krążka (cieńsze pieczemy krócej, grubsze dłużej). Ze względu na to, że do ciasta nie dodajemy proszku do pieczenia, ciasto nie wyrasta i wygląda zakalcowato, ale o to chodzi.
Upieczone krążki studzimy i wstawiamy do lodówki na godzinę.
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem i cynamonem na sztywną masę.
Wyciągamy krążki z lodówki i smarujemy masą. Krążki należy przekładać bardzo delikatnie, gdyż mogą się połamać.
Następnie wstawiamy do lodówki na następne kilka godzin.
A później?  Hmmm, nic tylko rozkoszować się przepysznym smakiem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz